onsdag 26 september 2012

Vill lära mig mera

Jag har anmält mig till en kurs i silversmide! Det ska bli så roligt att få lära sig mera. Har en bunt silverskedar jag längtar efter att få göra smycken av men jag har velat gå kurs i silversmide före jag börjar såga isär dem. Kurserna i silversmide är populära o blir snabbt fullbokade men jag hittade en i Kristinestad som går två helger i oktober. Ska bli så roligt! 

Just nu gör jag allt efter eget huvud och ibland blir det fel och ibland lyckas jag. Men det känns som att för att jag ska komma vidare så vill jag börja gå några kurser. Speciellt för att våga ta tag i silverskedarna så vill jag ha mera kunskap om materialet och hur ja får det att göra som jag vill. Jag längtar efter att få göra ringar speciellt. Det va där allt det här började. Då jag såg en bild på nätet på en vacker ring gjort av ett skedskaft. 

Så vem vet, kanske jag har en hel drös med ringar att sälja sen då det blir dags för julmarknaden på Stundars :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar