onsdag 5 september 2012

Mina samlade skapelser

Jag har alltid tyckt om att skapa och pröva på nya projekt. Speciellt varmt om hjärtat ligger mig gamla saker med historia. Det går att skapa så mycket nytt och vackert av gammalt och på senare tid har jag känt ett behov av att samla mina projekt på ett ställe. Lite som en dagbok.
Behovet blev ännu större då jag hittade min nya stora hobby - smycken av gamla skedar. Det här är ingalunda något jag kommit på utan jag såg ett armband gjort av skedar när jag surfade runt på nätet o sökte inspiration till nya projekt.
Jag har verkligen fastnat för dessa ljuvliga, unika smycken där något bortglömt, gammalt och nött får ett nytt liv. 
Dom blir Nygamla Guldkorn som förgyller våra dagar. 



Så för att föra dagbok över det jag gör så startar jag denna blogg. Här kommer jag sätta opp bilder på mina smycken och annat jag skapar. 
Den 2.9 deltog jag för första gången i Stundars Höstmarknad. Fick då många förfrågningar om man kan köpa mina skedsmycken på något annat ställe, och det kommer ni att kunna göra via den här bloggen. 
Hittar du något du tycker om så är det bara att kontakta mig på 
epost nygamlaguldkorn@yahoo.se. 
Just nu har jag inte många smycken kvar efter höstmarkanden på Stundars men nya är på kommande. Sätter opp dem hit vartefter dom blir klara. 

Men som sagt. Jag är bara i startgroparna med den här bloggen ännu så ni får ha överseende med mig nu i början. Har aldrig bloggat förut och känner mig jätteovan. 

Men det ska bli bra det här :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar